Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]


modify delete 112462 - from delphine (Reunion) - 2016-08-28
: "Correspondance cp/ce1 sur les 5 continents"

Bonjour,
Bonjour
J'enseigne à l'île de la Réunion. Dans le cadre d'un projet tour du monde et aussi dans celui de l'apprentissage de l'anglais, j'aimerai correspondre avec 5 ou 6 classes réparties sur les 5 continents. J'ai 20 élèves de Ce1 qui apprennent l'anglais depuis la petite section avec une enseignante norvégienne.
Merci d'avance
Hello
i have 20 pupils aged 7-8 in reunion island and i'd like to engage with 5 other forms in the world and communicate through letters/emails etc. My pupils learn english.
Thanks in advance for your answers


112462 -
modify delete 120345 - Reply from Laura (USA) - 2017-12-29

Hello everyone,

My name is Laura and I'm writing to you about my daughter Lily who is currently looking for a pen pal. She'll be 9 years old this coming February and has traveled through some of the eastern region of the US and has lived in 3 different states. She studies her map constantly and wonders about traveling and different cultures. She's always received A's in all of her classes. She would very much like to have a pen pal, please let me know if one of your students would like to correspond with her.

112462 -
modify delete 113988 - Reply from Delphine (Reunion) - 2016-10-20

Bonjour

112462 -
modify delete 113987 - Reply from oceane (Thailand) - 2016-10-20

Bonjour, j'enseigne le francais langue etrangere en classe de primaire dans une ecole internationale (la langue d'apprentissage est l'anglais). Je crois que vous n'etes pas loin en terme de fuseau horraire ce qui pourrait en plus d'echange, de lettre, projet... faciliter un echange Skype. Qu'en pensez-vous? Cette annee j'ai des CP et des CM1.

112462 -
modify delete 112728 - Reply from Delphine (Reunion) - 2016-09-04

Bonjour Sylvie

Je recherche plutôt des classes à l'étranger car j'ai déjà une classe sur la France..
Désolée. Si ça t'intéresse sur le forum enseignant du primaire il y a plein de proposition venant de différents départements, tu trouveras peut être quelqu'un.
Une prochaine fois peut être.
Delphine

112462 -
modify delete 112495 - Reply from sylvie (France) - 2016-08-28

Bonjour,
Je suis enseignante dans le sud de la France. A la rentrée, j’aurai des cp. Je suis intéressée par votre projet. A bientôt. Sylvie




Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info