Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]


modify delete 13911 - from Seamus (Ireland) - 2006-09-29
: "Seeking classes in France with which to correspond"

Bonjour, j'enseigne une classe des eleves qui ont 10,11 et 12 ans. On voudrait corresponder avec des enfants francais en CM2. Contactez-moi s'il vous plait si cela vous interesse. Merci, Seamus.


13911 -
modify delete 33235 - Reply from Yasmina (France) - 2010-01-29

Bonjour,

Je suis animatrice AEPS dans un centre social en région parisienne pour des enfants de cours élémentaires, j'aimerais beaucoup qu'ils aient la chance de correspondre avec d'autres enfants afin de partager nos cultures, tradition, mode de vie etc...

Dans un premier temps nous souhaitons échanger de manière traditionnelle c'est-à-dire manuscrite et par la suite on pourrait élargir les moyens de communication (mails, web-cam, album photo, cartes virtuelles.....)

Nous souhaitons mettre ce projet rapidement en place, Merci de répondre si vous êtes intéressés, je reste à votre disposition pour toutes questions, mon adresse est Yasmina.Benessalah@gmail.com

A bientôt j'espère!

13911 -
modify delete 25181 - Reply from Alain (France) - 2008-06-08

I'm also seeking a correspondance with an Irish primary school. Next year, we are to start a new class project based upon the study of English and Irish sports. Three schools will take part in this ambitious project. Last month ,every school chose one sport among the three sports we had selected. As far as my class ( 10 years old) is concerned , that will be Gaelic football. We need to share information with Irish natives to see more clearly into the 'exotic' rules of this game. I also intend to draw parallels between France and Ireland in the field of school habits .
Our school is about 10 miles from Saint-Etienne.

13911 -
modify delete 21484 - Reply from DOMINIQUE (France) - 2007-10-06

Hello,

We are French pupils from Saint-Exupéry primary school in Talence next to Bordeaux. We are beginners in English (3 years of English learning) and we look for English-speaking pen friends. We are 24 pupils 9/11 years old in our Cm class, the last year of the junior level. We’ll go to the secondary school in next September.

We are living in south-west of France, next to Bordeaux (Gironde), in a kind area where there are many an varied landscapes: fluvial valley (Garonne and Dordogne rivers), calcareous plateau with caves, a long sandy coast with lot of dunes and pines forest, a very large estuary (la Gironde), a famous wine land, the biggest forest of Europe (Forêt des Landes). People has been living here for few hundred thousand years (prehistoric settlements).

Bordeaux is an old fluvial harbour on the Garonne river, near the Gironde estuary. It’s a very big town, it’s the capital of the Aquitaine region. More than 450 000 inhabitants are living into this built-up area.

Talence is a sub-urban town (30 000 residents about) in south of Bordeaux. We are living in a new district in south of Talence where they are big blocks of flats beside the highway and near the swimming-pool.

We should be pleased to start our project with postal mail or the net. It could be kind corresponding with you in English (or little bite French maybe…). If our suggestion is a bit difficult for your class, could you tell other school about this pen pal project ? Thank you very much.

Our projects areas are about:

Geography, History, Sciences, Citizenship, Heritage, Culture, Legends, Way of life… (we got in touch for few years with north American Natives) … We will work about the sea and the climates this year. We will sail during a week in spring in the Oleron island.

We hope for your reply and suggestions.

Friendly,

The CM2 class of Saint-Exupéry school and his teacher.

Mr Dominique MILLET

Postal address :

Ecole élémentaire Saint-Exupéry

Classe de Cm1 / Cm2

Rue Eugène Delacroix

33400 – TALENCE

France

e- mail : ccl1.03332574U@ac-bordeaux.fr
UU

13911 -
modify delete 17996 - Reply from Véronique (France) - 2007-03-14

Bonjour Seamus!

Je m'appelle Véronique, j'ai 33 ans, et j'enseigne l'anglais dans un Collège de Nice : Collège ségurane state school ( south east cote d'azur);
J'ai des élèves de sixième (year 7) qui ont en moyenne 11 ans; Ils seraient ravis de pouvoir echanger des emails avec des élèves irlandais du meme age qui apprennent le français;

Une fois tous les 15 jours, j'emmène un groupe de 10 élèves en salle informatiques pour diverses activités inguistiques mais l'idéal serait vraiment d'établir ce contact direct entre nos élèves!!

Je vous remercie de me répondre dès que possible!

A bientot

Véronique

13911 -
modify delete 14348 - Reply from Marylise (France) - 2006-10-17

Bonjour Seamus,
J'ai une classe de 29 élèves de CM2 qui commencent à apprendre l'anglais et qui seraient heureux de faire connaissance avec des écoliers irlandais, par courrier postal et/ou e-mail, en français et/ou en anglais, pour échanger sur nos pays, la vie quotidienne, la culture ...
Nous habitons en Bretagne.
Si notre classe vous intéresse, nous serons vraiment très heureux. Nous espérons recevoir de vos nouvelles très bientôt.
Merci !

13911 -
modify delete 14300 - Reply from Sophie (France) - 2006-10-16

Bonjour Seamus !
Je suis animatrice en informatique pour une école primaire à Aix en Provence en France (enfants de 9 à 12 ans).
Nous cherchons des correspondants par email pour l'année 2006-2007.
Si cela vous interresse merci de nous répondre.
à bientôt !

13911 -
modify delete 14299 - Reply from Sophie (France) - 2006-10-16

bonjour Seamus !
je suis animatrice en informatique pour une école primaire à Aix en Provence en France (enfants de 9 à 12 ans).
nous cherchons des correspondants pa

13911 -
modify delete 14174 - Reply from Léa (France) - 2006-10-11

Bonjour,

Etes-vous toujours à la recherche de correspondants français? Je serais très heureuse de pouvoir discuter avec vous de mon projet. J'espère que vous répondrez positivement à ma demande. Ou alors, j'espère que vous avez trouvé une super classe avec qui correspondre.
Merci de me répondre quoiqu'il en soit!
Léa

13911 -
modify delete 14127 - Reply from charline (France) - 2006-10-10

Je représente une école primaire (6 à 12 ans) près de Boulogne sur Mer et nous cherchons des correspondants en langue française pour nos élèves.

13911 -
modify delete 13940 - Reply from gwénaelle (France) - 2006-10-01

mon père Philippe a un projet qui peut vous interessez:

http://www.ac-versailles.fr/etabliss/ec-epiais-rhus/projetfrancophonie0607/accueil.htm

gwenaelle




Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info