Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]


modify delete 44060 - from Anne (Great Britain) - 2012-04-17
: "correspondants francais pour une classe anglaise"

Bonjour, mon collège près de Birmingham en Angleterre a crée une page blog et je voudrais l'utiliser pour que mes élèves écrivent à des élèves francais, qui en retour pourraient leur repondre en anglais. Mes classes ont entre 11 et 15 ans et je peux commencer par en choisir une qui corresponde à l'age de vos élèves. N'hésitez pas à me contacter, j'ai cherché des correspondants partout pour le moment sans résultats et j'ai hate de commencer l'échange!
Merci d'avance!


44060 -
modify delete 118734 - Reply from virginie (France) - 2017-09-28

Hello !
My name is Virginie and I'm an English teacher in France. I'm looking for a French teacher in an English-speaking country to have an exchange between our classes. They are 13 years old. They would write emails, send videos about them and their school etc...
Hope to hear from you soon.
I'm super motivated !

44060 -
modify delete 106889 - Reply from Sabine (France) - 2015-08-24

Hello,
Are you still looking for penfriends because I am and I must confess I'm highly motivated and my French pupils too. I'll have for the school year coming two Year 7 groups ( aged from 11 to 12), Which means around 48 pupils. First we'll be interested in snailmails and then e-mails When Both sides are ready. we have a computer room at school. I teach English to year 9 and 10 pupils and it's always a good opportunity and a challenge for them. We are a private school located in Brittany so I'm sure we have a lot to share, similarities as Well as differences.
I hope you'll consider my offer and my motivation.
I'm looking forward to reading you. Do answer me, please.

44060 -
modify delete 106648 - Reply from Lauriane (Belgium) - 2015-08-17

Hi,
My school is located in Genval (near Brussel, Belgium). My students are 15 years old and it's their first year learning English (They are French-speaking). It would be a great motivation for them to have some penpals to write to, and we could also put up a nice project for our classes.

44060 -
modify delete 102614 - Reply from Catherine (France) - 2015-01-11

Hi,

I am an English teacher in France and I would like to find penfriends for my students. My high school is located in Limousin and I have classes of première. Best wishes, Catherine

44060 -
modify delete 77133 - Reply from isabelle (France) - 2013-09-26

Hello,
Are you still looking for french correspondants?
We are 3 teachers in the south west of france (saint paul les dax) and we are looking for 13/14 year old pupils who would like to correspond: mails, skype, common themes...etc
And maybe we could visit each other some day, organize a real exchange!
If you are interested, please let me know!
I know your region because I used to live in Nuneaton and I have friends in Leamington Spa.

Best regards
isabelle

44060 -
modify delete 72635 - Reply from isabelle (France) - 2012-12-01

Hello!

I'm isabelle from Dax (south west of France) 44 years old. I teach English and I have pupils from 11 to 15 too.I know some of them would like to have correspondants in England.The ones from 14 to 13 years old have a computer that has been lent by the school. So they can use it to write to your pupils.
How can we do? What I can do is to make a list of the ones who would be interested and contact you again. What do you think?
Quite a long time ago, I used to live in Nuneaton near Birmingham and I have some friends in Bristol and Leamington Spa. I really love England and my dream would be to make an exchange with a school, maybe for one week....

I hope you'll answer my mail soon and that we can do something interesting.
Bye bye
isabelle

44060 -
modify delete 48276 - Reply from Axelle Camus (France) - 2012-11-14

Bonjour , je pense que mon professeur serait intéresse par un échange même épistolaire. Nous sommes une classe de 3ème de 14 ans en France , près de Versailles . Si vouls le souhaiutez je peut vous transmettre le mail de mon professeur.
Merci d'avance
Axelle Camus

44060 -
modify delete 48019 - Reply from edwina (France) - 2012-10-31

Bonjour, je recherche une classe d'élèves qui pourraient correspondre avec mes élèves de Quatrième, ils écriraient en anglais et vos élèves écriraient en Français; j'ai une demande de la part de mes élèves
Je suis professeur d'anglais en Ardèche, aux Vans
Keep in touch if you're interested
Edwina

44060 -
modify delete 46812 - Reply from moumouni (Burkina Faso) - 2012-09-14

j ai un enfant qui sera en 6eme cette annee.sawadogo abdoul rahim. son adresse: 07 BP 5703 Ouaga 07.j aimerais qu il gagne un correpondant de 11 a 12 ans chez vous pour les meme raisons.

44060 -
modify delete 46722 - Reply from sandrine (France) - 2012-09-12

Hi,

I teach English in France near Lille and I'd like to start an email correspondence with pupils from Great Britain learning French. I saw your ad and I'm highly interested. My pupils are aged about 14 to 15 years old. Are you still looking for epals for yours ?
Best regards, sandrine lempereur

44060 -
modify delete 45211 - Reply from ecolepadoue (Ivory Coast) - 2012-07-19

Bonjour nous sommes une école primaire privée Saint Antoine de Padoue située a Port Bouet dans un faubourg de la commune précisément en cote d'ivoire . Nous lançons un S.O.S aux ONG humanitaires les invitants a venir partager nos doléances avec nos enfants qui en particulier: Aux cours préparatoire deuxième années l'allemand et l'anglais sont dispensés a titre de poésies et des chants accompagner d'un charger de musique Aux cours élémentaires de alphabétisations a la lecture et orthographe ect.....de l'anglais a l'allemand . Aux cours moyens la lecture la grammaire la conjugaison entraine un club d'allemand pour nous journées germanique. Nos objectifs sont : de retrouvez des partenariats pour visite, échange et la correspondance entre les deux écoles particulièrement en afrique Europe et en Asie .Nous vous prions de répondre a ce courrier merci .

44060 -
modify delete 44831 - Reply from CEDRIC (France) - 2012-06-28

Hello,
I would be very interested to set an exchange between our classes. My pupils are 15 and we've already planned a school trip next year (april 2013)in England, and a day or so in Birmingham (I spent myself a year at B'ham University a few years ago). It could also be an opportunity to have our pupils meet and exchange... If you are interested, you have to know that the pupils I'm in charge are slow learners, with social difficulties. We've planned to create a blog to prepare our trip, it could be a good way to exhange.
Well, don't hesitate to ask for more information,

Cédric.

44060 -
modify delete 44776 - Reply from EMILIE (France) - 2012-06-24

HELLO,

I teach ENGLISH in a private school in the south of FRANCE in DROME, I have classes that would be interested in having pen pals. My students are aged 14 and 15. i think having a blog or a Facebook page could be great.
Looking forward to hearing from you if you're still interested..
bye
EMILIE

44060 -
modify delete 44554 - Reply from Lénaïck Cros (France) - 2012-06-11

Hello
We are looking for a school interested in an exchange with travel: your pupils could come to France, they would stay at their penpals' and we could come over to England to do the same. What do you think?

44060 -
modify delete 44169 - Reply from laetitia (France) - 2012-04-30

bonjour , je suis professeur d'anglais dans la région de Nantes ( nord ouest ) , je suis moi aussi à la recherche de correspondants pour mes élèves qui ont entre 11 et 15 ans ; j'ai une classe anglais européenne qui serait ravie de correspondre avec vos élèves. alors si vous etes intéressés, contactez moi .

44060 -
modify delete 44163 - Reply from blake (Senegal) - 2012-04-28

mes eleves et moi serons ravis de correspondre avec les siens.

44060 -
modify delete 44099 - Reply from Corinne (New Caledonia) - 2012-04-22

Bonjour Anne,

Professeur d'anglais à Nouméa dans le Pacifique sud, je cherche des classes dans les différents pays anglophones pour correspondre avec mes élèves. J'ai 2 classes de 5ème qui s'orientent vers l'option section européenne et adorent l'anglais. Ils ont entre 12 et 13 ans et apprennent l'anglais depuis 2 ans. Peut-être que tes élèves seraient intéressés d'avoir un contact avec un pays français exotique ? Nous souhaitons aussi recevoir une carte postale pour décorer notre classe.

A bientôt !
Corinne

44060 -
modify delete 44092 - Reply from Sophie (France) - 2012-04-21

Je suis maman d'une collègienne de bientôt 14 ans et je cherche un échange entre familles pour cet été. Nous pourrions accueillir une jeune fille une semaine ou 15 jours en août (Proche Paris ou maison avec piscine sud de la France), contre un départ de notre fille en Angleterre en juillet pour la même durée. Nous échangerions bien entendu auparavant par mail avec cette famille pour établir une relation de confiance.
Me contacter sophgir@yahoo.fr




Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info